"....både mjukare och mysigare..."

Mina fötter gör ont. Ont. Men inte så ont att jag inte kan stå ut med det. Jag har varit med om värre saker, men ändå. Mina fötter gör ont.
    Nya pumps, och att anordna ett disco för årskus 4-5 går helt enkelt inte ihop. Mellan alla utbrott av frustrationer, viskningar i hörnen, dansande par, svett, tårar och leenden finns vi. Arrangörerna. De som skriker sig hesa i brist på mikrofon, de som ordnar discoljus femton minuter före insläppet, de som ger första priset till de som kommit trea. De som får ont i fötterna.
    Okej, jag erkänner, jag överdramatiserar. Såklart. Men att arrangera ett disco för yngre barn är som att få en 4-timmars flashback. Man känner igen sig i allt och minnena rasar över en.
     Idag fick jag visserligen en häftig flashback, men så mycket rasande minnen var det inte. Jag var för trött. Hamnade tillslut halvsovande i diverse knän när det tröt på stolar. Men om man ska se det från den ljusa sidan; Att sitta i någons knä är både mjukare och mysigare än att sitta på en stol. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback