"... hur många människor som dog mellan..."

image2Sitter här och föröker förtsätta mitt arbete om förintelsen, men jag kan inte förmå mig. Det enda jag åstakommit är en liten, liten inledning, och den enda orsaken till att jag kunnat göra det är att jag där kan skriva personligt och med den känsla som det här ämnet förtjänar.
    När det sedan blev dags att börja beskriva hur Hitler kunde göra förintelsen möjlig, och om var lägren fanns, kändes det som om hela dramatiken, all den lidelse som Hitler och lägren orsakat så många människor försvann.
    När man börjar skriva om hur gaskamrar är uppbyggda, och om hur rummen i lägren var placerad skänks inte en tanke åt alla de människor som dog av utmattning mellan rum ett och femton. Hur många människor som svalt till döds under slavarbete. Hur många människor som inte ens klarade av att resa sig upp då befrielsen äntligen kom. Hur många som mördades.
     Jag får försöka ändå, för uppsatsen måste in, det bara måste den.

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch, ska också göra ett arbete om förintelsen, men det är ju så sjukt hemskt alltihopa ;s
Men lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback