"Idag har jag i alla fall blivit omvänd"

Nu har jag sådana sjuka tankar om Frankrike igen. Eller inte om Frankrike, men om vad som kan hända. Träd in i mitt huvud för en stund; "Tänk om det blir krig?!", "Tänk om pappan i familjen är pedofil eller något?", "Hur ska jag klara av att vara utomlands ett helt år?", "Tänk om tredje världskrigt bryter ut?".
    Ja, jag är sjuk, och ja, de flesta tankar som snurrar i huvudet på mig är totalt orealistiska. Men ändå vet fantasin ingen gräns och de fortsätter komma, tankarna. Mer och mer sjuka, mer och mer ovärda att ens tänka. Min hjärna är ovärdig, hemska tanke.
    Idag har jag i alla fall blivit omvänd. Då menar jag inte sexuellt, nej jag snackar om skidor. Tro det eller ej, men härliga vännen M lyckades faktsikt få mig att inse tjusningen med skidor idag när hon höll elevlektion. Åtminstonede så fick hon mig att sluta hata skidor, att jag fortfarande ogillar det är ju en helt annan sida av saken.
    Jag lyckades även, äntligen, med konstycket att få till innertyget på väskan som håller på att tillverkas, men det var inte utan mycket svett och många tårar. Och värkande fingrar efter ihärdigt sprättande. Som det verkar nu har mitt slit med kniven åtminstonde givit nytta, för jag är riktigt nöjd med framstegen än så länge. Vi får väl se om en bild slängs upp när jag är färdig, det beror på om ni är intresserade?

Kommentarer
Postat av: Anna

usch vilka jobbiga tankar du haft! O tack förresten:)

Postat av: NINA

SVAR: ja, det känns faktiskt riktigt befriande på något sätt. för att bedömma din skrivtalang tror jag allt det gick bra för dig! :)

2008-02-08 @ 22:25:36
URL: http://ninablogg.blogg.se
Postat av: therese

Svar: ja, den var klockren =)

2008-02-08 @ 23:35:11
URL: http://heltrubbad.blogg.se
Postat av: Josephine

svar: uper söt :D

2008-02-09 @ 00:02:55
URL: http://josephinewestling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback