"... inget idiotiskt dubbelspel"

Ibland vill jag bara spy på mina lärare. Eller förlåt, en av mina lärare, för jag har i övrigt riktigt bra lärare.
    När man inte kan ta en diskussion på ett bra sätt, och istället för att försöka leda eleven på rätt spår genom motfrågor och vidare diskussion dömer ut eleven och överlägset konstaterar att teorin är fel, borde det vara förbjudet att vara lärare. För det värsta som finns är lärare med egon. Sådana som inte kan ta att de har fel, eller inte, som i det här fallet, presentera det rätta svaret på ett bra sätt när en elev haft fel. För jag erkänner, jag är inte den bästa på att ta det faktum att jag har fel, men jag kan iallafall erkänna det.
    Min lärare har förmodligen ingen aning om att jag känner såhär, att jag ofta kokar inombords på lektionerna vi har tillsammans, eftersom jag utanför klassrummet är väldigt trevlig. Och nej, det är inget idiotiskt dubbelsspel. Det hör bara ihop med det faktum att jag tycker den här personen är helhärlig och trevlig som person, men en urusel lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback